Weeshuis

In 2005 en 2006 heeft Stichting ID in Indonesië een weeshuis financieel gesteund. Vanwege een plotselinge toename het aantal kinderen hebben wij een financiële bijdrage geleverd aan het onderwijs van deze extra kinderen en aan het extra eten dat nodig was. In 2006 heeft het weeshuis opnieuw meer kinderen opgevangen en hebben wij wederom het weeshuis financieel gesteund om ook deze kinderen naar school te kunnen laten gaan. En het weeshuis de tijd te geven om zelf weer meer geld in te zamelen. Omdat het weeshuis zichzelf kan redden is Stichting ID niet langer financieel betrokken bij dit weeshuis.

Hoewel het weeshuis relatief dichtbij zee lag waren de kinderen nog nooit naar zee geweest. De kosten waren eenvoudig weg te hoog. Je moet vervoer hebben en dat kost geld. Wij hebben toen vervoer geregeld en via het weeshuis eten laten inkopen om een dag met iedereen naar het strand te gaan.