Individuen

Als stichting dragen wij vooral bij aan projecten anderen verder helpen. Wij ondersteunen daarbij graag andere projecten. Zo hebben wij op incidentele basis lokale voedselbanken geholpen met cadeautjes voor feestdagen, pakketten aan te vullen met duurdere zaken zoals kaas of trouwe medewerkers iets extra’s te geven.

Zo hebben wij een trouwe medewerker van de lokale voedselbank gesteund toen deze naar de andere kant van de stad was verhuisd. Deze man had al een jaar zonder enige vorm van onkostenvergoeding de hele stad doorgereisd om de voedselbank te blijven helpen met het verzamelen en klaar zetten van pakketten.

Ook voor de kledingbank en lokale jongerenorganisaties hebben wij lokale projecten ondersteund door kennis of onze inzet van mensen. Bijvoorbeeld door (coachings)gesprekken te voeren met jongeren die een eigen business willen opzetten.

Soms komen we mensen tegen bij wie het tegen zat en die een kans verdienen. Op verschillende manieren kijken wij dan hoe van kunnen helpen. Dat kunnen gesprekken zijn omdat iemand in zijn kracht te zetten, iemand te helpen met sollicitatiebrieven of door gesprekken voor te bereiden. En soms doen wij een financiële bijdrage.

Zo hebben wij in overleg met verschillende mensen iemand in Indonesië in een beurs aangeboden om vanuit het dorp in de stad te gaan studeren. Na een tijdje is deze persoon door heimwee teruggegaan naar zijn dorp.

Tijdens de coronacrisis (Covid19) hebben wij mensen in India kunnen helpen met een financiële bijdrage. Het ging hierbij om mensen die niet langer in staat waren geld te verdienen zoals dagwerkers of tuktukdrivers. Het mooie van deze bijdrage is dat een contact van ons zelf het geld weer heeft verdeeld onder mensen die het volgens hem weer nodig hadden.

Sinds 2018 geven wij jaarlijks kleine kadootjes (Lego, spelletjes, etc) aan ouders van kinderen in de wijk die dit niet konden betalen in de leeftijd van 6-10 jaar. Bijvoorbeeld in december of met verjaardagen.